Νέοι Κανόνες Πληρωμής Ενοικίων από 1 Ιανουαρίου 2026

Από την 1η Ιανουαρίου 2026, τίθεται σε εφαρμογή η υποχρεωτική ηλεκτρονική πληρωμή των ενοικίων, τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις. Νόμος 5222/2025, Άρθρο 210

Οι πληρωμές θα γίνονται αποκλειστικά μέσω τραπεζικού λογαριασμού, καταργώντας τη δυνατότητα πληρωμής με μετρητά ή άλλους τρόπους.

Βασικοί Κανόνες:

  • Υποχρεωτική Ηλεκτρονική Πληρωμή: Από την 1/1/2026, όλα τα μισθώματα πρέπει να καταβάλλονται μόνο μέσω τραπεζικού λογαριασμού.
  • Κατάργηση Πληρωμών με Μετρητά: Δεν θα γίνονται αποδεκτές πληρωμές με μετρητά ή άλλες μεθόδους πληρωμής.
  • Δηλωμένος Λογαριασμός: Ο λογαριασμός που χρησιμοποιείται για την πληρωμή πρέπει να είναι στο όνομα του εκμισθωτή και να έχει δηλωθεί στην ΑΑΔΕ.
  • Προθεσμία Πληρωμής: Οι πληρωμές πρέπει να γίνονται εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα.
  • Έλεγχος από ΑΑΔΕ: Η ΑΑΔΕ θα παρακολουθεί τις πληρωμές για να βεβαιωθεί ότι τα ενοίκια καταβάλλονται μέσω τραπεζικού λογαριασμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Συνεπείες για Ιδιοκτήτες:

Οι ιδιοκτήτες που δεν δέχονται την πληρωμή των ενοικίων μέσω τραπεζικού λογαριασμού χάνουν την έκπτωση 5% που ισχύει σήμερα ως τεκμαρτή δαπάνη αποσβέσεων.

Συνεπείες για Ενοικιαστές:

Ενοικιαστές που δεν πληρώνουν τα ενοίκια τους μέσω τραπεζικού λογαριασμού δεν θα δικαιούνται επιδοτήσεις ή άλλες ενισχύσεις που εξαρτώνται από την πιστοποίηση της πληρωμής.

Τι Ισχύει για τις Επιχειρήσεις:

Οι επιχειρήσεις που πληρώνουν ενοίκιο για επαγγελματική στέγη είναι υποχρεωμένες να το καταβάλλουν μέσω τραπεζικού λογαριασμού. Σε περίπτωση που δεν τηρηθεί αυτός ο κανόνας, η σχετική δαπάνη δεν θα αναγνωρίζεται ως εκπιπτόμενη.

Το ανωτέρω κείμενο έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τις εξειδικευμένες συμβουλές

Facebook
Twitter
LinkedIn

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώληση Αντικειμένων από Ιδιώτη: Πότε Θεωρείται Επιχειρηματική Δραστηριότητα;

Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αντικειμένων μέσω διαδικτυακών πλατφορμών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Πολλοί ιδιώτες πωλούν συστηματικά αντικείμενα που είχαν για προσωπική τους χρήση. Το κρίσιμο ερώτημα είναι: πότε αυτές οι συναλλαγές θεωρούνται

Διαβαστε Αρθρο

Νέος εργασιακός νόμος: Τα έντυπα που δεν υποχρεούται ο εργοδότης να τηρεί στον χώρο εργασίας

Με το άρθρο 17(Άρθρο 17. Κατάργηση υποχρέωσης τήρησης εγγράφων στον χώρο εργασίας – Τροποποίηση παρ. 3 και 6 άρθρου 572 Κώδικα Εργατικού Δικαίου) του νέου Ν. 5239/2025, ο Κώδικας Εργατικού

Διαβαστε Αρθρο